تصادف کامیون با پژو در مشهد هفت مصدوم بر جای گذاشت (۲ خرداد ۱۴۰۳) حریق منزل مسکونی در خیابان سرافرازان مشهد+تصویر (۲ خرداد ۱۴۰۳) هشدار نارنجی هواشناسی برای ۹ استان کشور(۲ خرداد ۱۴۰۳) انفجار و حریق منزل مسکونی دو مصدوم بر جای گذاشت+تصویر (۲ خرداد ۱۴۰۳) طرح رتبه‌بندی معلمان در دولت شهید جمهور اجرا شد آب و آبادی دو عامل اصلی مهاجرت هستند پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۲ خرداد ماه ۱۴۰۳) | بارش باران از فردا وضعیت آب‌وهوای کشور تا اواسط تیرماه ۱۴۰۳ ۶ منبع طبیعی پروتئین برای کاهش وزن رای دیوان عدالت اداری: شکایت بازنشستگان علیه افزایش مستمری ۱۴۰۲ وارد نیست اطلاعیه مهم سازمان تامین اجتماعی درباره حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران نتایج آزمون استخدامی سازمان تامین اجتماعی اعلام شد + لینک سامانه مسافران فرودگاه مهرآباد از این مسیر‌ها استفاده کنند (۲ خرداد ۱۴۰۳) تصادف اتوبوس با تریلی در کرمانشاه یک فوتی و ۱۱ مصدوم برجا گذاشت تولد لاکچری در سومین روز خاص قرن جدید! به محض ترک قند و شکر در بدن چه اتفاقی می‌افتد؟ جزئیات تکان‌دهنده از اردوی وحشت در استخر مرگ برنامه جدید امتحانات پایه ششم و نهم اعلام شد (یکم خرداد ۱۴۰۳) نام‌گذاری بیمارستان ۲۰۴ تختخوابی نیشابور به‌نام «سیدالشهدای خدمت»
سرخط خبرها

حجم سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری ایران ۱۴۱ میلیون دلار شد

  • کد خبر: ۱۶۰۹۷۱
  • ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۶
حجم سرمایه‌گذاری خارجی در گردشگری ایران ۱۴۱ میلیون دلار شد
معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: ۱۴۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی در حوزه گردشگری ایران صورت گرفته است و در این راستا مشوق‌های خوب و انگیزه بخشی ارائه می‌کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، علی اصغر شالبافیان عصر پنجشنبه در نشست اقتصادی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی استان اردبیل با سفرا و رایزنان کشور‌های شرکت کننده در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ اظهار کرد: ۲ هزار و ۷۰۰ موافقت اصولی در دو سال قبل به سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی ارایه شده و ۲ هزار و ۵۸۰ طرح گردشگری با با سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ارزش در دست اجراست.

وی افزود: میزان تسهیلات گردشگری به پنج برابر سال‌های قبل افزایش یافته و اعطای تسهیلات ارزی در حوزه گردشگری، مصوب و اجرایی شده و نشانگر اولویت گردشگری در سرمایه‌گذاری است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی ادامه داد: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فرصت خوبی برای معرفی زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های قابل سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است و امروز در این رویداد بخشی از ظرفیت‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری استان اردبیل مطرح و ارائه شد.

اعضای شبکه گردشگری اکو به ۳۵۰ عضو رسید

دبیرکل اکو نیز در این نشست اقتصادی گفت: یکی از دستاورد‌های جدید دبیرخانه اکو ایجاد شبکه گردشگری کشور‌های اکو است که تا امروز به ۳۵۰ عضو رسیده است و این شبکه می‌تواند برای رونق گردشگری منطقه اکو باشد.

خسرو ناظری ابراز امیدواری کرد این رویداد برای توسعه همه جانبه اردبیل و حوزه گردشگری سازمان اکو تاثیرگذار باشد و افزود: رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با این مراسم تمام نمی‌شود و آغاز و رمزی برای کاری بزرگ است و دروازه‌ای برای تعیین مراحل بعدی توسعه گردشگری است.

این دیپلمات تاجیکستانی گفت: به عنوان دبیرکل اکو از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، استانداری اردبیل، عوامل برگزاری این رویداد و مردم نیک سرشت اردبیل قدردانی می‌کنم و توفیق انتخاب این شهر به عنوان پایتخت گردشگری اکو را تبریک می‌گویم.

در ادامه این نشست، اطلس سرمایه گذاری گردشگری استان رونمایی و پرونده‌های فرصت‌های سرمایه گذاری روی میز‌ها به سرمایه گذاران ارائه شد تا سرمایه گذاران به صورت چرخشی مطالعه کرده و تصمیم بگیرند.

در پایان این مراسم با اهدای هدایایی از مهمانان خارجی شرکت کننده در رویداد اردبیل ۲۰۲۳ قدردانی شد.

به گزارش ایرنا در نشست سال ۲۰۱۸ وزیران کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو اردبیل به عنوان پایتخت گردشگری کشور‌های عضو سازمان انتخاب شد.

رویداد اردبیل ۲۰۲۳ با حضور سید عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، خسرو ناظری دبیرکل اکو، سفرای کشور‌های عضو سازمان همکاری اقتصادی اکو و سفیران چین رومانی بلغارستان و رومانی در مجتمع فدک اردبیل آغاز شد. دیپلمات‌های حاضر در اردبیل روز گذشته هم از مجموعه‌های جنگل فندقلو، بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی، و آبگرم‌های سرعین بازدید کردند.

عصر امروز هم نشست اقتصادی با حضور رایزنان بازرگانی و فعالان حوزه اقتصادی در اردبیل برگزار شد.۳۰ فرصت سرمایه گذاری و ۲۷ موافقتنامه اصولی آماده ارائه به سرمایه گذاران است.

مهمانان رویداد اردبیل ۲۰۲۳ فردا هم قرار است جشنواره بین المللی کوچ عشایر در جعفر آباد مغان حضور یابند. بیش از ۲۰ خبرنگار بین المللی و ده‌ها خبرنگار داخلی رویداد اردبیل ۲۰۲۳ را روایت می‌کنند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان در شمال ایران واقع شده است و به داشتن مناطق طبیعی، تاریخی، مذهبی و اقتصادی یکی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->